Co to jest „zielona” etykieta dla zdrowia?

27 marca 2020 by Brak komentarzy

W erze „Going Green” konsumenci stają się coraz bardziej świadomi wpływu codziennej konsumpcji na środowisko. Konsumenci są coraz bardziej zaniepokojeni skutkami, jakie ich osobiste wybory wywierają na środowisko. Ludzie chcą być jak najbardziej ekologiczni i nic dziwnego, że dziś ludzie wolą kupować towary i usługi, które są certyfikowane przez zieloną markę.

Zielony stał się modnym hasłem wśród konsumentów świadomych ekologicznie. W szczególności konsumenci szukają produktów i usług, które zmniejszą ich ślad węglowy i zrobią więcej, aby ogólnie poprawić jakość życia. Ale co dokładnie oznacza ta „zielona” etykieta? Jeśli zapytamy eksperta od marketingu, odpowiedź jest dość prosta: termin zielony odnosi się do świadomości „świadomości”.

Dzisiejsi ludzie są bardzo świadomi swojego samopoczucia oraz zdrowia fizycznego i psychicznego. Są zaniepokojeni wpływem, jaki ich wybory wywierają na zdrowie planety i na ich własne ciała. Większość ludzi dzisiaj zdaje sobie sprawę, że świadomość ekologiczna to nie tylko bycie dobrym konsumentem; środowisko jest warte oszczędzania, a ich zdrowie warte zachowania.

Obecnie większość sprzedawców opieki zdrowotnej rozumie tę zwiększoną świadomość i oferuje produkty i usługi, które są „zielone”. Kiedy jednak firma reklamuje się jako „zielona”, czy naprawdę jest „zielona”? Faktem jest, że wiele firm korzystających obecnie z zielonej etykiety tak naprawdę nie robi nic, co byłoby korzystne dla środowiska – po prostu prowadzi marketing dla segmentu konsumentów świadomych ekologicznie.

Na przykład wielu producentów karmy dla zwierząt domowych nie poddaje recyklingowi ani nie kompostuje ich opakowań. Czy firma jest „zielona” w tym sensie, że chce uczynić świat lepszym miejscem? Wydaje się, że odpowiedź brzmi „nie”. Wszyscy jesteśmy świadomi, że produkty nie są „zielone” w tym sensie, że chcą pomóc środowisku; są po prostu „zielone” w tym sensie, że są sprzedawane naszej grupie społeczno-ekonomicznej. Zwyczaje zakupowe konsumentów wpływają również na wzorce konsumpcyjne naszego społeczeństwa – odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu naszej percepcji i naszego nastawienia do zdrowia i zdrowia ludzkiego w ogóle. Na nawyki konsumentów dotyczące zdrowia mają również wpływ kampanie promocyjne i inne formy reklamy medialnej. Niestety, nasza kultura jest głęboko stronnicza w stosunku do ludzi zdrowych i niezdrowych. Przedstawiając niezdrowych ludzi w negatywnym świetle, nasze media przedstawiają zdrowych ludzi w najbardziej pozytywnym świetle.

Najpopularniejszymi programami promocji zdrowia są dziś „marki” zdrowia. Te korporacje i organizacje kierują swoje działania reklamowe na zdrowe osoby i zdrowy styl życia. Oznacza to, że gdy dana osoba kupi zdrowy produkt lub usługę, postrzega ten produkt lub usługę jako formę pozytywnej promocji zdrowia.

Co więcej, takie kampanie marketingowe są motywowane przez zdrowych ludzi, którzy są aktywnie promowani i nagradzani za zdrowe życie. Natomiast niezdrowi ludzie są przedstawiani jako leniwi, nieodpowiedzialni, nieproduktywni i niegodni szacunku i wsparcia. Kampanie takich zdrowych marek docierają do osób, które niekoniecznie są świadome swoich problemów zdrowotnych.

Co ważniejsze, nie ma jednak dowodów na to, że kampanie te mają pomóc osobom z problemami zdrowotnymi. Bardziej prawdopodobne jest pogorszenie stanu zdrowia danej osoby poprzez podniesienie strachu przed wystąpieniem problemu zdrowotnego i zniechęcenie ludzi do szukania leczenia, które może być konieczne do rozwiązania problemu zdrowotnego. Kampanie promocji zdrowia często pokazują fałszywe i wprowadzające w błąd statystyki zdrowotne, a nacisk na te statystyki wyraźnie wynika z reklamy i marketingu.

Te kampanie są często zachęcane przez rządy, aby przekonać ludzi do prowadzenia zdrowego stylu życia, co powinno być postrzegane jako krótkoterminowe rozwiązanie długoterminowego problemu. Kampanie te wyrządzają zatem więcej szkody niż pożytku.

Zdrowi ludzie, którzy rozpowszechniają informacje o zdrowiu i zdrowym stylu życia, robią wiele dobrego. Jednym z najbardziej skutecznych i przyjemnych sposobów rozpowszechniania informacji o zdrowiu i zdrowym stylu życia jest Internet.

Zdrowy styl życia to styl życia, który promuje zdrowie i dobre samopoczucie oraz nie promuje niezdrowych praktyk i zachowań. Korzystanie z Internetu w celu promowania zdrowego stylu życia jest jednym z najlepszych sposobów.